Forbedret digital opplevelse for Culina
Culina er en av Norges ledende leverandører av utstyr til storkjøkken og serveringssteder. Vi skal vi gjøre det enklere for kundene deres å finne og bestille det de trenger med en helt ny e-handelsløsning!
Culina har vært på jakt etter en ny samarbeidespartner som kan hjelpe dem med å bygge en webportal som de kan være stolte av. Valget falt på oss og vi er godt i gang med arbeidet frem mot en enklere og bedre digital opplevelse for både Culinas kunder og egne ansatte.
- Da vi skulle finne samarbeidspartner til Culinas nye e-handelsløsning landet oppdraget etter en grundig prosess hos Epinova. Epinova har gjennom mange år bevist leveransedyktighet og kvalitet. Beviselig gjennom mange utmerkelser som årets leverandør 2022 i Optimizely Europa. I tillegg har Epinova spesial kompetanse og erfarne ressurser basert i Norge innen ulike fagområder som bidrar til et tett samarbeid på flere områder. Vi har i etterkant vært veldig fornøyd med dette valget, sier Per Blaasvær, digital leder i Culina.
Culina er ledende på proffmarkedet med alt man trenger til storkjøkken og serveringssteder
- Culina skal i fremtiden oppleves som en digitalt moden organisasjon som tar gode kundeopplevelser på alvor og vi har store ambisjoner rundt vår digitale tilstedeværelse. Den digitale handelen, i samarbeid med våre fagspesialister og salgsapparat, vil videreutvikle våre kundeforhold og støtte videre vekst i selskapet, sier Per.
- Vi ser spesielt frem til å gå live på ny e-handelsløsning. I tett samarbeid med Epinova, vil dette underbygge den digitale transformasjonen i selskapet og markere startskuddet for en bedre kundeopplevelse, fortsetter han.
- Vi i Epinova er veldig stolte av å ha landet Culina som kunde. Vi ser at ambisjonene, verdiene og menneskene som jobber i Culina sammenfaller godt med Epinova og våre grunnverdier, sier Ida Barvik, forretningsrådgiver og salgsansvarlig i Epinova. - De fleste av Epinova sine kunder har vært kunder av oss i en årrekke, så når vi tar på oss et nytt kundeprosjekt så tenker vi alltid langsiktig. I samarbeid med Culina så vil vi jobbe for at de skal oppnå sine forretningsmål og nå sine visjoner i årene fremover.
Vårt søsterselskap og dyktige designpartner Northern Beat er involvert for å sikre den gode brukeropplevelsen og at uttrykk og etterlatt inntrykk tilsvarer de ambisjoner og mål Culina har satt seg. Dette arbeidet består av to hoveddeler: En del der vi gjennom justering av identitet og de visuelle virkemidlene posisjonerer merkevaren Culina der den skal være. I den andre ligger fokuset på å skape de gode brukeropplevelsene i e-handelsløsningen. Kunder og rådgivere skal kunne samarbeide om konsepter og innkjøp på en sømløs måte.
Proxima som akselerator for e-handelsprosjekter
For å sikre kvalitet og ønsket fremgang i prosjektet, tar vi i Epinova i bruk Proxima som er vår akselerator for e-handelsprosjekter. Det gir en solid grunnmur vi bygger videre på i prosjektet. Vi utvikler en moderne løsning basert på siste Optimizely versjon og Microsoft .NET Core. Det utvikles mye spennende funksjonalitet for Culina. Blant annet vil løsningen inneholde støttefunksjonalitet for selgerne i Culina, slik at de på en enkel måte kan bistå kundene med rådgivning og bestillingsprosessen direkte i webportalen.
- Den nye løsningen vil lanseres første halvår 2024, og vi har allerede gode samtaler om hva Culina ønsker for fortsettelsen. Vi er imponerte over motivasjonen og endringsviljen til Culina sine ansatte og deres dedikasjon til faget sitt. Det er utrolig inspirerende for oss i Epinova som selv brenner for det vi gjør å få jobbe med en kunde som føler det tilsvarende om sitt fagfelt, sier Ida.
Vi gleder oss til å følge, utvikle og feire suksess i årene fremover sammen med Culina.
Vil du vite mer om hva vi skal gjøre for Culina eller hva vi vi kan gjøre for deg? Fyll ut skjema under så tar vi kontakt.