Nye nettsider til kjøpesenterkjeden AMFI
Nylig var det storlansering da hele Amfi-kjeden fikk nye nettsider. Vi var spent på ytelsen når 49(!) sentre skulle rulles ut samtidig!
- Gammel tradisjon møter moderne teknologi
Først publisert på Ehandel.com
I 2019 kjøpte det tradisjonsrike selskapet Dale of Norway opp det norske ulltøy-selskapet WoolLand. Nå storsatser de internasjonalt med sine nye nettbutikker.
I mars i år startet Dale og WoolLand det omfattende arbeidet med å bygge en ny og robust nettbutikk, og forrige uke var Dale først ute og lanserte nettsiden på det norske markedet.
- Vi vet at brukeropplevelse er et være eller ikke være for en nettbutikk med våre ambisjoner. Dette sikrer oss ekstrem god ytelse og gir oss den tryggheten vi trenger for å nå ut til kundene våre, forteller Anette Juel Knudtzon, daglig leder i Dale of Norway og WoolLand, i en pressemelding.
Dale of Norway står bak Norges største tekstilproduksjon og har en historie som strekker seg tilbake til 1879. De er allerede internasjonalt anerkjent for sine tradisjonelle strikkeplagg i ren ull, og har sammen med WoolLand valgt en løsning som gir muligheter for å samle flere nettbutikker og flere land på samme tekniske plattform. De neste ukene vil nye nettsider lanseres i USA, Canada og EU.
- Raske nettsider som skalerer basert på trafikk er kritisk for en nettbutikk som vår. Det var en utfordring at den gamle løsningen ikke var stabil og fleksibel nok, forteller Knudtzon.
- Dette er helt ny teknologi. Det gjør at både Dale of Norway og WoolLand får en kraftfull og fremtidsrettet løsning. Det har vært lærerikt og motiverende for alle involverte. Det er med stolthet vi utfører et slikt fremtidsrettet prosjekt med en så tradisjonsrik kunde. Et klassisk eksempel på gammel tradisjon møter moderne teknologi. Det skal bli spennende å se når vi skal gjøre opp status mot måloppnåelsen, forteller Guy Markussen som er kundeansvarlig i Epinova.
Løsningen er bygget på den nyeste versjonen av Optimizely Commerce Cloud og versjon 5 av Microsoft .NET rammeverket. Dette skal sikre god ytelse og gi butikkene trygghet om at de når ut til kundene. I tillegg ser Dale og WoolLand fordeler ved å kunne kjøre felles drift, forvaltning og videreutvikling på samme plattform.
Prosjektet ble gjennomført sammen med Optimizely Norge og vårt søsterselskap Northern Beat.
Nylig var det storlansering da hele Amfi-kjeden fikk nye nettsider. Vi var spent på ytelsen når 49(!) sentre skulle rulles ut samtidig!
Kleskjeden Vic hadde lagt et løp der de over en periode på ni måneder skulle åpne nettbutikk. Da Korona stengte Norge kastet de seg rundt.
Midt i en tid der en epidemi har snudd opp ned på alt her i landet, er vi stolte over å ha landet en avtale med et nytt kundeforhold. SINTEF i Trondheim har valgt Epinova som ny langsiktig partner.