Omnikanal-guide
Vi har laget en guide som inneholder det vi mener er viktig å sette fokus på, for å lykkes med samspillet mellom fysisk og digital handel.
Thomas Aalerud tar med seg verdifull erfaring fra både oppstartsbedrifter og Norges største merkevarehus.
Det å virkelig lykkes innen digital handel krever overlegen forståelse av kundene. Med et hjerte for å jobbe langsiktig med kundens digitale løsning, og utnytte mulighetene i selve plattformen, skal Thomas Aalerud bidra til å videreutvikle bransjeledende løsninger for våre kunder.
Kompetansemiksen til Thomas er unikt egnet til denne typen kunder, med bakgrunn fra både design, digital kommunikasjon, datamodeller, prosjektledelse, tjenesteutvikling og ikke minst førstehåndserfaring fra flere gründervirksomheter. Med mer enn 23 års erfaring er vi veldig stolte av å få han som del av rådgivningsteamet i Epinova.
- Operasjonell erfaring er verdt mye for oss, men vi vil i tillegg ha mennesker som alltid vil lære mer, som liker store komplekse problemer og som er gode til å dele sin kompetanse med våre kunder. Det faglige fokuset til Epinova innen utvikling er velkjent, og rådgivningsteamet skal på ingen måte stå tilbake for dette. Thomas har enormt mye verdifull kompetanse vi gleder oss til å dele med våre kunder, sier Morten Blomfeldt, kundesjef og leder for rådgivning i Epinova.
Thomas kan vise til erfaring fra en rekke svært ulike virksomheter. Både fra byrå og in-house i telecom, som selvstendig næringsdrivende, og fra arbeid med nyhetsformidling. I tillegg til kultur og reiseliv i forskjellige former, skjønnhet, velvære, taxfree og nå sist Orkla Helse før han kom til Epinova.
Da vi spurte Thomas om han kunne fortelle om en spesiell utfordring han tidligere har måtte håndtere, beskrev han en av oppstartene han har vært med på. - Det å skulle etablere netthandel med en katalog på 35 000 produkter som skal oversettes til norsk ga meg noen interessante utfordringer. Jeg ble her involvert i alt fra systemvalg og utvikling, leverandører fra inn og utland, supply chain, kundeservice, markedsføring og optimalisering. Oppgavene til en entreprenør spenner vidt og læringskurvene kan være bratte, forteller Thomas.
Tidligere har Thomas også vært med på å etablere og utvikle netthandel i en virksomhet som i utgangspunktet kun bestod av fysiske butikker. Han forteller at å synliggjøre et mulighetsrom, få det bekreftet og etablere entusiasme og investeringsvilje i endringene som løfter virksomheten digitalt var utrolig tilfredsstillende.
I Epinova sin rådgiveravdeling har vi bygget spesialistkompetanse innenfor digital handel. Denne høsten skal Thomas bruke på å bli kjent med flere av kundene våre og deres unike utfordringer. Thomas forteller at han har store forventninger til gode møter med spennende mennesker og prosjekter som vil utfordre han, men også gi muligheter for han som rådgiver.
Fokuset til Thomas den første tiden blir å jobbe med PIM (Product Information Management) og MDM (Master Data Management) – områder han på flere måter også har vært involvert i tidligere. Thomas forteller at det å skape og ta ut verdi på virksomhetens data og da spesielt med tanke på kvalitet, effektivitet og fleksibilitet har et kjempepotensial for de fleste selskaper i Norge, selv de som har jobbet med dette en stund, og gleder seg til å ta fatt på dette i Epinova.
- Spesielt fordi det ofte er der det gjenstår et stykke arbeid, før datakvalitet og systempark er optimalisert, sier Thomas.
Da vi spurte Thomas hvorfor valget falt på Epinova svarte han kort - Det ble ett enkelt valg. Ansettelsesprosessen var veldig ryddig, og jeg ble kjent med Epinova gjennom flere møter med mange ulike mennesker der jeg ikke bare fikk presentere seg selv, men også en mulighet til å bli tilstrekkelig kjent med selskapet før jeg tok valget. Akkurat det var helt avgjørende, forteller Thomas. - Jeg fikk et godt førsteinntrykk av en etablert organisasjon med genuin omsorg og ambisjoner for ansatte og kunder, og ser at dette nå blir bekreftet hver dag. Det legges opp til personlig vekst og det er en kultur for samarbeid mellom kolleger, også på tvers av avdelinger. I tillegg er det godt å se de fire gründerne av Epinova i landskapet, det gir takhøyde og trygghet, avslutter Thomas.
- De første ukene hos Epinova har vært helt fantastiske, og at det er lett å føle seg hjemme når man blir så godt ivaretatt av kolleger, ledere og mentorer. Alle byr på seg selv og sin kompetanse, sier han. Thomas startet hos oss i begynnelsen av oktober, samtidig som vi flyttet inn i nye lokaler i Karl Johans gate 16, så hans første tid har vært fylt med aktiviteter, foredrag og mye kakespising.
På fritiden er Thomas en aktiv kar. Han er masse ute i natur, både på tur og i telt, men også jakt og fisking. Han tilbringer mye tid med familie, venner og sin nyanskaffede hund. I tillegg til at han har en interesse for god mat og godt selskap. Han beskriver seg selv som en glad mosjonist, og har ofte ett eller flere prosjekter på gang, gjerne med utgangspunkt ved en arbeidsbenk i nærheten.
Vi har laget en guide som inneholder det vi mener er viktig å sette fokus på, for å lykkes med samspillet mellom fysisk og digital handel.
Norges første undersøkelse om hvordan det står til i norsk e-handel. Tilstand, trender og tiltak.
Vår viktigste oppgave er å være en støttespiller for din organisasjon, så dere kan lykkes digitalt. Vi bruker behovsforståelse, helhetlig overblikk og fokus på kontinuerlig forbedring for å gi råd om hva som gir mest verdi.