Se også våre andre guider
Hvordan vinne kundene i 2023?
Vi har laget en guide som gir deg oversikten over hvilke e-handelstrender vi mener det er viktig å ha et aktivt forhold til.
Bransjen endres raskt, og det oppleves krevende for mange å henge med på den ekstremt høye utviklingstakten. Epinovas undersøkelse "Digital Handel 2023" viser i sum en umoden bransje, selv om det finnes flere tydelige unntak.
Med hjelp fra Rambøll Management Consulting har vi gjennomført Norges første undersøkelse av hvordan norske selskaper har organisert sitt arbeid med netthandel. "Digital Handel 2023" er en omfattende bransjerapport som inneholder en oppsummering av undersøkelsen, supplert med intervjuer fra bransjeaktører og innsikt fra Epinova.
Les også: Rapporten "Digital Handel 2024" er klar.
Undersøkelsen har hatt hovedfokus på detaljhandelsaktører med digital omsetning over 50 MNOK, og dekker de fleste bransjer. Over 70 selskaper har bidratt. Hensikten med undersøkelsen har vært å kartlegge forretningspraksis og prioriterte områder hos selskapene for å kunne si noe om status for hele bransjen ved inngangen til 2023.
Netthandelen i Norge økte med over 20 mrd. i 2021 ifølge Handelsrapporten 2022/23 fra Virke. For mange aktører har dette betydd både en dobling og tredobling av den digitale omsetningen, med helt nye utfordringer knyttet til teknologi, organisasjon og prosesser.
Mange av selskapene har vært ekstremt vekstfokusert, kanskje på bekostning av andre områder som kundeorientering og lojalitet.
- Morten Blomfeldt, leder for rådgivning.
Vil du vite mer om undersøkelsen, eller snakke om digital handel med oss? Ta kontakt med våre rådgivere!
Vi har laget en guide som gir deg oversikten over hvilke e-handelstrender vi mener det er viktig å ha et aktivt forhold til.
Vi har laget en guide som inneholder det vi mener er viktig å sette fokus på, for å lykkes med samspillet mellom fysisk og digital handel.