Optimizely er kåret til leder i Gartner® Magic Quadrant™, for fjerde år på rad
Gartner rapporten viser at de som har valgt Optimizely som strategisk plattform har posisjonert jeg godt for fremtiden.
Gartner-rapporten er en kvalitetsindeks med store globale undersøkelser av webplattformer som gjennomføres hvert år. Når man snakker om DXP (digital opplevelsesplattform), refererer man til et produkt som inneholder mer enn et CMS (innholdsstyringssystem). Det inkluderer også e-handel, analyseverktøy og markedsføringsverktøy som en helhet. Optimizelys DXP-konsept viser at Optimizely både er ledende og godt posisjonert globalt.
Hva betyr det at Gartner kårer Optimizely til leder?
For oss er svært positivt at Optimizely er med i samme liga som for eksempel Adobe og Salesforces. Dette gir trygghet, både for Epinova og våre kunder, da vi sammen satser på en plattform som gjentatte ganger har vist seg å være holdbar også på lang sikt.
Kundene som velger Optimizley som plattform, gjør det av strategiske årsaker, fordi Optimizely er en stabil leverandør på markedet som kontinuerlig utvikler seg og kan levere alle elementene som kundene trenger for en moderne nettside og e-handel i dag.
For å møte morgendagens muligheter har Optimizely fokusert på nettsider og e-handel, men fremover vil også andre viktige komponenter for helheten, som analyse, eksperimentering og markedsverktøy, bli pakket sammen til et produkt der kundene enkelt kan velge de delene de har behov for.
Gartner-rapporten viser at hvis man velger Optimizely som strategisk nettplattform, er man godt posisjonert, både nå og i fremtiden. Optimizelys langsiktige strategi er det man trenger for å lykkes som kunde.
Denne teksten er basert på Martin Holmberg sin sak på Epinova.se