• Publisert
  • 1 min

- Vi har aldri hatt bedre resultater på nettsidene våre

Ansatte fra Epinova og Statens Vegvesen samlet på kontoret i Drammen

95 % svarer at språket er lett å forstå, 92 % er fornøyde med bestilling av førerkort og total fornøydhet med vegvesen.no ligger på over 80 % i følge ferske tall fra Norsk kundebarometer.

- Vi har aldri hatt bedre resultater på nettsidene våre, sier Kristin Moe, tidligere Seksjonssjef for digitale kanaler at Statens vegvesen og leder for prosjektet.

95 prosent svarer at språket er lett å forstå

Årets Questback for vegvesen.no slår, i følge Norsk kundebarometer, fast at de har "begeistrede kunder". 

  • 95,4 % svarer at språket er lett å forstå.
  • 85,6 % svarer at designet brukervennlig og at det er lett å forstå hvor du skal gå.
  • 86,4 % svarer at knapper, menyer og lenker enkle å forstå.
  • 79 % svarer at det er lett å finne frem. 
  • 91 % svarer at de fikk bestilt time.
  • 81,4 % svarer at det er fornøyde med søknad om førerkort.
  • 92 % svarer at de er fornøyde med bestilling av førerkort.
  • 82,3 % svarer at de er fornøyd med status på sine søknader.
  • Totalfornøydhet med vegvesen.no - 81,3 % svarer ja.

Epinova har jobbet med Statens Vegvesen i litt over 3 år. Hovedmålet har vært å flytte nettstedene deres fra Enonic til Optimizely plattformen. I den forbindelse er det meste av backend- og frontendkode skrevet på nett. Vi har jobbet mye med rådgivning på struktur, design og uu.

Etter lansering av intranett (Vegveven), har vi jobbet med videreutvikling og forvaltning av nettsidene og har et fast team på fire utviklere fra Epinova.

Kake, med teksten: Gratulerer med fantastiske resultater!
Når resultatene ble lansert tok vi turen til Statens Vegvesen i Drammen for å feire med kake.

 

Les også