Geir Andås
Leder salg og marked CSO
- Epost:
- Telefon: +47 481 21 941
Ved å kombinere vår fagekspertise med helhetlig rådgivning, gjør vi dine ambisjoner om til konkurransefortrinn.
Epinova er både spesialist og totalleverandør av e-handelsløsninger, som vi jobber frem på den markedsledende plattformen Optimizely Digital Experience Platform.
Vi skal ikke stikke under en stol at e-handelsprosjekter er komplekse. I tillegg til å integrere en rekke ulike systemer – som ERP, PIM, CRM og betaling – skal man også sørge for at data utveksles på riktig format, i riktig rekkefølge, og at alt er konsistent mellom de ulike systemene.
Dette krever mye kompetanse og tung integrasjonserfaring, og nettopp dette er Epinovas styrke! Med vår erfaring og spisskompetanse, guider vi deg trygt gjennom prosessen fra A til Å.
Last ned vår e-handelsrapport, Digital Handel 2024
Alle våre Optimizely-løsninger bygges med utviklingsrammeverket Proxima - vår optimaliserte akselerator for e-handelsprosjekter.
Proxima er skreddersydd for å få e-handelsprosjekter raskt igang og dine visjoner raskt ut til markedet. Nøkkelen til dette rammeverket er standardiserte kodemoduler, smart gjenbruk og kontinuerlig forbedring. Tenk på det som en verktøykasse hvor alle delene passer sømløst sammen, og kan kombineres på unik måte for akkurat ditt prosjekt!
De fleste prosjekter har en mengde felles grunnfunksjonalitet. Når dette kan gjenbrukes i stedet for å bli kodet på nytt hver gang, sparer prosjektet mye tid og penger. Vår interne forskning- og utviklingsavdeling standardisere moduler som har potensiale for gjenbruk. På denne måten kan flere av våre kunder dra nytte av smart funksjonalitet og kontinuerlige forbedringer.
Les mer om Proxima, vårt optimaliserte prosjektrammeverk
Mens Epinova har spisskompetanse på Optimizely og e-handel som konsept, er det våre partnere som utfyller oss på blant annet ERP, PIM, POS, betaling og frakt.
ERP (Enterprise Resource Planning) er et forretningsstyrende hovedsystem for enhver organisasjon, og er typisk en samling integrerte løsninger.
I kontekst av e-handel er det ofte pris, lagerbeholdning og fakturerings- og kjøpstransaksjoner som er det mest essensielle. Tett, uavhengig og sikker integrering er gjerne den viktigste knytningen for e-handelsløsningen. Dette gir også størst gevinst når forretningen flyttes på nett.
Epinova har erfaring med mange ulike ERP-løsninger som blant annet Dynamics AX, Dynamics NAV, M3 og Visma.
CRM (Customer Relationship Management) er en løsning for organisering av bedriftens samhandling med nåværende og kommende kunder.
God integrasjon med CRM-systemet gir utstrakte muligheter for selvbetjening og direkte oppfølging av kunder – både manuelt og automatisk (marketing automation) – som er støttet i Optimizely.
Vi har mye erfaring med prosjekter hvor vi integrerer Optimizely mot ulike CRM løsninger, og kjenner derfor til fallgruvene som må unngås.
Vi har integrert mot de fleste og meste brukte betalingstilbyderne i markedet, som for eksempel Klarna, PayEx, Paypal og Ressursbank.
Til flere av disse har vi også ferdige moduler klare til bruk, som gjør at du kan ta i bruk en ferdigtestet løsning, uten at vi behøver å finne opp hjulet på nytt hver gang.
Skal du støtte flere kanaler med din løsning, er PIM (Product Information Management) en helt sentral forutsetning. PIM gir rike grunndata, med en enhetlig og effektiv måte å behandle disse på. I et konkurranseutsatt marked hvor hele verden er nedslagsfeltet, gjelder det å øke presisjonen og redusere time-to-market.
Vi leverer PIM blant annet gjennom våre partnerskap med inRiver, Bluestone PIM og Syndigo, som er markedsledere innen denne typen løsninger.
POS (Point of Sale) er kassasystemet bedriften bruker til sine fysiske utsalgssteder. E-handelsløsningen kan sees på som en utvidelse av denne, eller som en uavhengig enhet. Kanaluavhengig kjøpsopplevelse – start prosessen ett sted og avslutt et annet – kan for eksempel muliggjøres ved å integrere disse systemene. I tillegg gir det lik produktpresentasjon i alle salgssystemer.
Frakt av varer kan være overraskende vanskelig å beregne. Delte forsendelser, vekt- og volumvarianter, og hent varen selv (collect in store) er bare noen av utfordringene.
Når kunden forventer å vite bestillingens totalpris umiddelbart, er effektive løsninger en avgjørende faktor for at salget skal bli gjennomført. Med vår erfaring kan vi utforske mulighetene som finnes for at løsningen skal bli tilpasset ditt spesielle behov.
Øke konverteringen, effektivisere varekatalogen eller komme i gang med omnichannel? La oss ta en prat om dine mål, og hvordan vi sammen kan oppnå dem.
Leder salg og marked CSO
Seniorrådgiver digital handel CMS, Commerce