Thomas Aalerud
Seniorrådgiver
- Epost:
- Telefon: +47 991 02 321
Har arbeidet med produktinformasjon blitt en konstant og krevende prosess det er vanskelig å se en ende på? Her får du noen tips til hvorfor og når det kan være smart å investere i PIM.
PIM (Product Information Management) er nyttig for bedrifter som håndterer en stor mengde produkter og produktinformasjon, spesielt de som selger produkter gjennom flere kanaler (f.eks. nettbutikker, markedsføringsplattformer og fysiske butikker). PIM er spesielt verdifullt når det er behov for å samle, organisere, strukturere og distribuere produktdata på en effektiv måte.
To grunner for virksomheten til å vurdere PIM:
Uavhengig av om ett, begge eller deler av beskrivelsene ovenfor er aktuelle for din bedrift, vil du kunne oppleve å få verdifull effekt av å investere i en PIM-løsning.
Les mer om: PIM - effektiv håndtering av produktinformasjon
Vi ser gjerne på disse 3 scenariene når vi anbefaler bedrifter å vurdere en investering i PIM.
Håndtering av et stort antall produkter (fra ca 1000 produkter og oppover) er krevende og manuelle prosesser er ofte kilde til unødvendige feil og mangler.
Flere kanaler og markeder betyr distribusjon av produktinformasjon på flere språk, til kunder med forskjellige bakgrunn og behov.
Når bedriften her nådd en viss størrelse på omsetning og sortiment, vil PIM gi store fordeler for forvaltning og fleksibilitet
Ta kontakt slik at vi sammen kan utforske mulighetene for din bedrift og sette opp en smart PIM-løsning som bidrar til å løfte din virksomhet inn i en effektiv og lønnsom fremtid.
Seniorrådgiver